2 Aralık 2021 Perşembe

Almanca öğrenmek istiyorum nasıl öğrenebilirim [ÇÖZÜLDÜ]

Almanca öğrenmek istiyorum nasıl öğrenebilirim diye soruyorsanız şu an doğru bir yerde olduğunuzu söylemek istiyorum. Ben, bir Almanca öğretmeni olarak, sizlere bu dili olabildiğince net ve hızlı bir şekilde öğretme gayreti içerisindeyim.

Peki, şimdi ne yapmanız gerekiyor?

Sizlere birkaç tavsiye sıralandıracağım. Yapmanızı istediğim tek şey, sıralandıracağım bu tavsiyelere uymak.

Almanca öğrenmek için kaynaklar

Öncelikle kaynakları bulmalı ve doğru bir şekilde değerlendirmelisiniz. "kaynak" dediğim şey, bu dili öğrenmenizi sağlayacak bilgileri size aktaracak bilgi merkezidir.

Mesela şu an, bu yazıyı okumakta olduğunuz bu blog sitesi, bir kaynaktır. Ben bu blog sitesini oluşturdum ve sizlere bilgi aktarımında bulunuyorum.

Sizler, hem benim blog sitemi hem de internetteki diğer siteleri de kaynak olarak kullanabilirsiniz. Kaynak kullanım şekli ise önemlidir.

Dil öğrenim sürecini toplamda dört kola ayırabiliriz;
  1. Dilbilgisi
  2. Dinleme - Anlama
  3. Telaffuz (Konuşma)
  4. Yazma
Bulduğunuz ya da yararlandığınız kaynakları bu kollara göre gruplandırmalı ve öğrenme sürecinizi de bu kollara göre yönetmelisiniz.

Kaynaklar nasıl kullanılmalı?

Almanca öğrenmek istiyorum dediniz ve sizlere verdiğim tavsiye doğrultusunda kaynaklar buldunuz diyelim. Peki bu kaynakları nasıl kullanmalısınız.

Şöyle ki; kaynakları dengeli bir şekilde kullanmak önemlidir.

Mesela, en temel dil bilgisi konusuna başladığınızda aynı zamanda en temel seviye (yani A1) kabul görmüş kelimeleri de öğrenmelisiniz.

Bu temel seviye kelimeleri öğrenirken, bir diğer yandan kelimeleri dinlemeli ve aynı şekilde telaffuz etmelisiniz.

Tüm bu çalışmaları yaparken "yazma" pratiği de yapmalısınız.

İşte tüm bu süreci "aynı anda", dengeli bir şekilde sürdürdüğünüzde; yukarıda sıralandırdığım dört koldan yabancı dil öğrenme gereksinimini sağlamış olursunuz. Bu sayede bir dili her yönden kusursuz bir şekilde öğrenmiş olursunuz.

Fakat "süreklilik" son derece önemli bir konudur. Eğer Almanca öğrenmek istiyorum diyorsanız, öğrenme sürecini aksatmadan sürdürmeniz gerekiyor. 

İster bir eğitim kurumunda bu dili öğreniyor olun, isterseniz de evde kendi kendinize öğreniyor olun; eğer süreklilik sağlamazsanız öğreniminiz sekteye uğrar, çok yavaşlar, durma noktasına gelir hatta bir süre sonra ise gerilemeye başlar. Çünkü yabancı dil, tekrar edilmediğinde unutulmaya başlanan bir şeydir.

0 comments:

Yorum Gönder